Besluit gedifferentieerde premie Whk 202020194856002-09-201927-08-201920194856002-09-201927-08-201901-01-2020
Statutory Text (5 Articles)
Voor de berekening van de gedifferentieerde premie op grond van artikel 38 van de Wet financiering sociale verzekeringen over het jaar 2020 worden voor alle takken van bedrijf en beroep de navolgende algemeen geldende parameters vastgesteld
Gemiddelde premieplichtig loon
€ 33.700
Grens kleine/middelgrote werkgever
€ 337.000
Grens middelgrote/grote werkgever
€ 3.370.000
Voor de berekening van de gedifferentieerde premie Werkhervattingskas op grond van artikel 38 van de Wet financiering sociale verzekeringen over het jaar 2020 worden voor de premiecomponent WGA voor alle takken van bedrijf en beroep de volgende premies en parameters vastgesteld
Gemiddelde percentage
0,76%
Maximumpremie werkgevers
3,04%
Minimumpremie werkgevers
0,19%
Gemiddelde werkgeversrisicopercentage
0,48%
Correctiefactor werkgeversrisico
1,18
Correctiefactoren bij onvolledige periode werkgever
1 jaar bekend
2 jaar bekend
3 jaar bekend
4 jaar bekend
5,00
2,50
1,66
1,25
Sectorale premies
Bijlage
Voor de berekening van de gedifferentieerde premie Werkhervattingskas op grond van artikel 38 van de Wet financiering sociale verzekeringen over het jaar 2020 worden voor de premiecomponent ZW voor alle takken van bedrijf en beroep de volgende premies en parameters vastgesteld
Gemiddelde percentage
0,52%
Maximumpremie werkgevers
2,08%
Minimumpremie werkgevers
0,13%
Gemiddelde werkgeversrisicopercentage
0,32%
Correctiefactor werkgeversrisico
1,21
Correctiefactoren bij onvolledige periode werkgever
1 jaar bekend
2 jaar bekend
3 jaar bekend
4 jaar bekend
2,00
1,00
1,00
1,00
Sectorale premies
Bijlage
Voor werkgevers in sector 52 ‘Uitzendbedrijven’ geldt een afwijkende maximumpremie van 10,02%.
Dit besluit wordt aangehaald als: Besluit gedifferentieerde premie Whk 2020.
Dit besluit treedt in werking met ingang van 1 januari 2020.