DĖL DARBO UŽMOKESČIO IR KITŲ IŠMOKŲ INDEKSAVIMO
Statutory Text (1 Articles)
LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ
Nutarimas paskelbtas: Žin., 1994,
Nr. 77-1444
Neoficialus nutarimo tekstas
LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ
N U T A R I M A S
1994 m. rugsėjo 28 d. Nr. 907
Vilnius
DĖL DARBO UŽMOKESČIO IR KITŲ IŠMOKŲ INDEKSAVIMO
Lietuvos Respublikos Vyriausybė n u t a r i a
1. Patvirtinti
1.1. taikomąjį minimalų gyvenimo lygį - 55 litus per
mėnesį vienam Lietuvos Respublikos gyventojui;
1.2. minimalią mėnesinę algą - 65 litus ir minimalų
valandinį atlygį - 0,38 lito;
1.3 valstybės remiamas pajamas - 50 litų per mėnesį ir
pajamų garantiją - 22 litus per mėnesį.
Nurodytuosius minimalius dydžius taikyti nuo 1994 m. spalio 1 dienos.
2. Pavesti Finansų ministerijai per 15 darbo dienų
skirti lėšas iš Lietuvos valstybės biudžeto
2.1. valstybinės valdžios, valstybės valdymo, Vyriausybės
įstaigų, teisėsaugos ir teisėtvarkos institucijų bei savivaldybių darbuotojų
darbo užmokesčio fondui padidinti 5 procentais;
2.2. atitinkamų ministerijų, Vyriausybės įstaigų ir
savivaldybių reguliavimo sričiai priskirtų biudžetinių įstaigų ir organizacijų,
kurių darbuotojų darbo apmokėjimas reguliuojamas pagal Lietuvos Respublikos
Vyriausybės 1993 m. liepos 8 d. nutarimo Nr. 511 "Dėl biudžetinių įstaigų
ir organizacijų darbuotojų darbo apmokėjimo tvarkos tobulinimo" (Žin.,
1993, Nr. 28-655;
su vėlesniais papildymais ir pakeitimais) 1-3 priedus, bei mokslo ir studijų
institucijų mokslo darbuotojų ir pedagogų, kurių darbo apmokėjimas
reguliuojamas pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1991 m. lapkričio 23 d. nutarimą Nr. 483 "Dėl mokslo ir studijų institucijų mokslo darbuotojų ir
pedagogų darbo apmokėjimo" (Žin., 1992, Nr. 5-87; su vėlesniais
papildymais ir pakeitimais), darbo užmokesčio fondui padidinti 15 procentų.
3. Suteikti teisę ministerijoms, Vyriausybės įstaigoms
bei pasiūlyti savivaldybėms, kurių reguliavimo sričiai priskirtos šio nutarimo
2.2 punkte nurodytosios biudžetinės įstaigos, orgnizacijos bei institucijos,
paskirstyti joms Finansų ministerijos skirtas papildomas darbo apmokėjimo lėšas
diferencijuotai, atsižvelgiant į atliekamų darbų svarbą ir sudėtingumą.
[Galioja
iki 1995-01-01]
4. Nustatyti, kad nuo 1994 m. spalio 1 d. nedidinamas darbo užmokestis (tarnybinis atlyginimas kartu su priedais bei
priemokomis), jeigu jis 10 kartų viršija minimalią mėnesinę algą, patvirtintą
šiuo nutarimu
4.1. Lietuvos Respublikos Vyriausybės narių ir
Lietuvos Respublikos Vyriausybės sekretoriaus;
4.2. Lietuvos Aukščiausiojo Teismo ir kitų teismų
pirmininkų, Lietuvos Respublikos generalinio prokuroro, Lietuvos Respublikos
valstybės saugumo departamento generalinio direktoriaus, Lietuvos Respublikos
valstybės kontrolieriaus, Lietuvos Respublikos kultūros paveldo inspekcijos
viršininko;
4.3. Vyriausybės įstaigų (departamentų, tarnybų ir
inspekcijų) vadovų;
4.4. savivaldybių vadovų (miestų ir rajonų tarybų
pirmininkų, miestų merų ir rajonų valdytojų);
4.5. Lietuvos Respublikos Vyriausybės atstovų
regionuose.
[Galioja
nuo 1995-01-01]
4. (Neteko galios)
Punkto pakeitimai
Nr. 6, 1995 01 04, Žin., 1995,
Nr. 4-73 (1995 01 11)
[Galioja iki 1995-01-01]
5. Pavesti Lietuvos Respublikos Vyriausybės
kanceliarijos, ministerijų, Vyriausybės įstaigų, teisėsaugos ir teisėtvarkos
institucijų vadovams ir rekomenduoti Lietuvos Respublikos valstybės
kontrolieriui, Lietuvos Respublikos kultūros paveldo inspekcijos viršininkui
bei savivaldybių vadovams nedidinti pavaldžių darbuotojų darbo užmokesčio,
jeigu jis (tarnybinis atlyginimas kartu su priedais ir priemokomis) 8 kartus
viršija minimalią mėnesinę algą, patvirtintą šiuo nutarimu.
[Galioja
nuo 1995-01-01]
5.
(Neteko galios)
Punkto pakeitimai
Nr. 6, 1995 01 04, Žin., 1995,
Nr. 4-73 (1995 01 11)
[Galioja iki 1995-01-01]
6. Pasiūlyti Lietuvos Respublikos Prezidentūrai,
Lietuvos Respublikos Seimui, Lietuvos Respublikos Konstituciniam Teismui
taikyti šio nutarimo 4 ir 5 punktuose numatytas nuostatas.
[Galioja
nuo 1995-01-01]
6.
(Neteko galios)
Punkto pakeitimai
Nr. 6, 1995 01 04, Žin., 1995,
Nr. 4-73 (1995 01 11)
7. Ministerijos, Vyriausybės įstaigos ir savivaldybės
- valstybinių ir valstybinių akcinių įmonių steigėjos, vadovaudamosi Lietuvos
Respublikos valstybinių įmonių įstatymu, turi susieti jų vadovų darbo
užmokesčio (pagrindinio atlyginimo ir papildomo atlyginimo - tantjemų) didinimą
su šių įmonių darbo rezultatais.
[Galioja iki 1995-01-01]
8. Įpareigoti ministerijas, Vyriausybės įstaigas ir
rekomenduoti savivaldybėms - specifinės paskirties įmonių steigėjoms,
vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1991 m. vasario 22 d. nutarimu Nr. 75 "Dėl specifinės paskirties valstybinių įmonių įstatų bei
šių įmonių sąrašo" (Žin., 1991, Nr. 8-238; 1993, Nr. 15-386)
patvirtintomis Specifinės paskirties valstybinės įmonės įstatų nuostatomis, iki
1994 m. spalio 15 d. nustatyti specifinės paskirties įmonėms darbo užmokesčiui
skiriamų lėšų ir pelno normatyvus bei jų naudojimo tvarką, atsižvelgiant į įmonių
darbuotojų vidutinio darbo užmokesčio dydį bei darbo rezultatus.
Nuo 1994 m. spalio 1 d. specifinės paskirties įmonių
steigėjai neturi didinti šių įmonių vadovų darbo užmokesčio (pagrindinio
atlyginimo ir papildomo atlyginimo - tantjemų), jeigu jis 10 kartų viršija
minimalią mėnesinę algą, patvirtintą šiuo nutarimu.
[Galioja
nuo 1995-01-01]
8. Įpareigoti ministerijas, Vyriausybės įstaigas ir
rekomenduoti savivaldybėms - specifinės paskirties įmonių steigėjoms,
vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1991 m. vasario 22 d. nutarimu Nr. 75 "Dėl specifinės paskirties valstybinių įmonių įstatų bei
šių įmonių sąrašo" (Žin., 1991, Nr. 8-238; 1993, Nr. 15-386)
patvirtintomis Specifinės paskirties valstybinės įmonės įstatų nuostatomis, iki
1994 m. spalio 15 d. nustatyti specifinės paskirties įmonėms darbo užmokesčiui
skiriamų lėšų ir pelno normatyvus bei jų naudojimo tvarką, atsižvelgiant į
įmonių darbuotojų vidutinio darbo užmokesčio dydį bei darbo rezultatus.
Punkto pakeitimai
Nr. 6, 1995 01 04, Žin., 1995,
Nr. 4-73 (1995 01 11)
9. Nustatyti, kad nuo 1994 m. spalio 1 dienos
9.1. 10 procentų didinamas žalos atlyginimas (su
ankstesniaisiais padidinimais), gaunamas už pakenkimą sveikatai ar dėl
nukentėjusiojo mirties.
Ši tvarka taikoma asmenims, gaunantiems nurodytąjį
žalos atlyginimą arba iki 1994 m. spalio 1 d. įgijusiems teisę jį gauti;
9.2. 10 procentų didinamos pašalpos asmenims,
gaunantiems laikinojo nedarbingumo pašalpas; bedarbiams, gaunantiems bedarbio
pašalpas (išskyrus minimalią ir maksimalią); esančioms nėštumo bei gimdymo
atostogose ir gaunančioms nėštumo bei gimdymo pašalpas dirbančioms moterims.
Ši tvarka taikoma, jeigu nurodytosios pašalpos buvo
paskirtos iki 1994 m. spalio 1 dienos;
9.3. 10 procentų didinama pensija nedirbantiems
pensininkams, kurių pensijos dydis - iki 200 litų, tačiau padidinta pensija
negali viršyti 200 litų;
9.4. 10 procentų didinami aukštųjų mokyklų studentų,
aukštesniųjų ir profesinių mokyklų moksleivių stipendijų fondai.
10. Pavesti Finansų ministerijai
10.1. skirti lėšas iš Lietuvos valstybės biudžeto šiuo
nutarimu padidintoms kitoms išmokoms;
10.2. skirti valstybinio socialinio draudimo biudžetui
lėšas, kurių trūksta valstybinio socialinio draudimo pensijoms padidinti.
11. Suteikti Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai
ir Finansų ministerijai teisę aiškinti, kaip taikomas šis nutarimas.
Ministras
Pirmininkas Adolfas
Šleževičius
Socialinės
apsaugos ir darbo ministras Mindaugas
Mikaila
___________________
Pakeitimai
1.
Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas
Nr. 6, 1995 01 04, Žin., 1995,
Nr. 4-73 (1995 01 11)
DĖL MINIMALIŲ BEI KITŲ IŠMOKŲ DYDŽIŲ NUSTATYMO IR BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ BEI
ORGANIZACIJŲ DARBUOTOJŲ DARBO APMOKĖJIMO
*** Pabaiga ***
Redagavo: Angonita Rupšytė (2001-11-08)
anrups@lrs.lt