68/2002 Sb. Nařízení vlády, kterým se mění nařízení vlády č. 86/1993 Sb., o osobních požitcích poskytovaných duchovním církví a náboženských společností, ve znění pozdějších předpisů
Statutory Text (2 Articles)
Nařízení vlády č. 86/1993 Sb., o osobních požitcích poskytovaných duchovním církví a náboženských společností, ve znění nařízení vlády č. 273/1995 Sb. a nařízení vlády č. 322/1998 Sb., se mění takto
1. V § 1 odst. 3 písmeno c) včetně poznámek pod čarou č. 1), 1a) a 1b) zní
„c) mateřské dovolené, další mateřské dovolené nebo rodičovské dovolené nebo trvalé péče o dítě nebo děti v rozsahu odpovídajícím délce mateřské dovolené a další mateřské dovolené nebo rodičovské dovolené platné v době této péče podle zvláštního právního předpisu,1) nejvýše však v celkovém rozsahu šesti let; uvedené doby se nezapočtou, pokud se duchovní současně připravoval na povolání v denním studiu1a) nebo v prezenčním studiu,1b)
1) Například zákon č. 99/1948 Sb., o národním pojištění, zákon č. 58/1964 Sb., o zvýšení péče o těhotné ženy a matky, § 157 až 160 zákona č. 65/1965 Sb., zákoník práce, ve znění zákona č. 88/1968 Sb., zákona č. 153/1969 Sb., zákona č. 100/1970 Sb., zákona č. 20/1975 Sb., zákona č. 52/1987 Sb., zákona č. 188/1988 Sb., zákona č. 3/1991 Sb., zákona č. 74/1994 Sb., zákona č. 225/1999 Sb., zákona č. 155/2000 Sb. a zákona č. 220/2000 Sb.
1a) § 20 odst. 1 a § 27a odst. 2 zákona č. 29/1984 Sb., o soustavě základních škol, středních škol a vyšších odborných škol (školský zákon), ve znění zákona č. 138/1995 Sb.
1b) § 44 odst. 4 zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů (zákon o vysokých školách).“.
Dosavadní poznámky pod čarou č. 1b) a 1c) se označují jako poznámky pod čarou č. 1c) a 1d), a to včetně odkazů na poznámky pod čarou.
2. V § 1 odst. 3 se za písmeno c) vkládá nové písmeno d), které zní
„d) osobní péče o dlouhodobě těžce zdravotně postižené nezletilé dítě nebo děti, které vyžadovaly mimořádnou péči, pokud nebyly umístěny v ústavu pro takové děti, nejvýše však v celkovém rozsahu šesti let, a to včetně doby započtené podle písmene c),“.
Dosavadní písmena d) a e) se označují jako písmena e) a f).
3. V § 1 odst. 5 se číslice „42,5“ nahrazují číslicemi „40“.
4. V § 2 odst. 4 se číslice „42,5“ nahrazují číslicemi „40“.
5. Nadpis přílohy č. 1 zní: „ZAŘAZENÍ DUCHOVNÍCH DO PLATOVÝCH TŘÍD PODLE VYKONÁVANÝCH DUCHOVENSKÝCH ČINNOSTÍ“.
6. V příloze č. 1 se slova „Nesamostatní a výpomocní duchovní správcové, pastorační asistenti“ nahrazují slovy „Duchovní vykonávající duchovenskou činnost jako nesamostatní a výpomocní duchovní správcové, popřípadě pastorační asistenti“.
7. Příloha č. 2 zní
„Příloha č. 2 k nařízení vlády č. 86/1993 Sb.
Základní platy podle platových tříd a platových stupňů
(v Kč měsíčně)
Platový stupeňPočet let započitatelné praxePlatová třídaI.II.III.IV.V.1do 3 let6590731081009150103902do 6 let6940769085309650109603do 9 let73108080895010150115404do 12 let76408480939010660121205do 15 let80208850982011170126906do 18 let836092501025011680132707do 21 let871096401069012180138408do 24 let9070100401112012680144309do 27 let94201041011550131801501010nad 27 let977010810119901370015580“.
Toto nařízení nabývá účinnosti dnem 1. března 2002.