162/1982 Sb. Zákon, kterým se mění a doplňuje zákon o dani z příjmů obyvatelstva
Statutory Text (3 Articles)
Zákon č. 145/1961 Sb., o dani z příjmů obyvatelstva, se mění a doplňuje takto
1. V § 3 se dosavadní znění označuje jako odstavec 1 a připojuje se nový odstavec 2, který zní
„(2) Od daně jsou dále osvobozeni občané, jejichž příjem z poskytování služeb na základě povolení národního výboru1) nepřesahuje v roce rozhodném pro zdanění částku 6000 Kčs.“.
2. V § 5 se za odstavec 1 vkládá nový odstavec 2, který zní
„(2) Příjmy z poskytování služeb na základě povolení národního výboru se zdaňují odděleně od ostatních příjmů poplatníka. Při stanovení základu daně se od těchto příjmů, přesahují-li částku 6000 Kčs, odečte
a) 20 % jako paušální částka na věcné výdaje, neprokáže-li poplatník hodnověrnými doklady výdaje vyšší částkou,
b) částka 6000 Kčs, má-li poplatník dvě a více vyživovaných osob a nejsou-li tyto uznány za vyživované u jiného poplatníka nebo u jiné daně.“.
Dosavadní odstavec 2 se označuje jako odstavec 3.
3. V § 7 se vkládá nový odstavec 2, který zní
„(2) Z příjmů z poskytování služeb na základě povolení národního výboru činí daň z příjmů obyvatelstva
při základu daně přes Kčs do Kčsu poplatníků, kteří vyživují alespoň jedno dítě nebo je vychovali2)poplatníků u ostatních ze základu daně přesahujícího Kčs 3 6005 %5 % 3 6007 20010 %10 % 7 20020 000 720 Kčs a 20 % 720 Kčs a 24 % 7 200 20 00030 000 3 280 Kčs a 25 % 3 790 Kčs a 28 % 20 000 30 00040 000 5 780 Kčs a 28 % 6 590 Kčs a 32 % 30 000 40 00060 000 8 580 Kčs a 42 % 9 790 Kčs a 48 % 40 000 60 000 80 000 16 980 Kčs a 56 % 19 390 Kčs a 64 % 60 000 80 000a výše 28 180 Kčs a 70 % 32 190 Kčs a 80 % 80 000.
K vyživovanému nebo vychovanému dítěti se přihlíží pouze u jednoho poplatníka a u jedné daně.“.
Dosavadní odstavec 2 se označuje jako odstavec 3.
4. V § 9 se dosavadní znění označuje jako odstavec 1 a připojuje se nový odstavec 2, který zní
„(2) Paušální částkou může být stanovena daň i poplatníkům, kteří poskytují služby na základě povolení národního výboru.“.
5. V § 13 se za slovo „živnostníkům“ vkládají slova „jakož i občanům, kteří poskytují služby na základě povolení národního výboru, pokud tito občané pobírají plný starobní důchod, důchod invalidní (kromě částečného), sociální, vdovský nebo důchod za výsluhu let.“.
6. Za § 13 se vkládá nový § 13a, který zní
„§ 13a
Při stanovení daně podle § 7 odst. 2 a § 9 odst. 2 se nepoužije ustanovení § 6, 8 a 10.“.
(1) Daň podle tohoto zákona se vyměří poprvé z příjmů dosažených v roce 1983.
(2) Tento zákon nabývá účinnosti dnem 1. ledna 1983.