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The board of directors shall have the following non-transferable and inalienable duties: 1. the overall management of the company and issuing the required directives; 2. determining the company’s organisation; 3. organising the accounting, financial control and financial planning systems as required for management of the company; 4. appointing and dismissing persons entrusted with managing and representing the company; 5. overall supervision of the persons entrusted with managing the company, in particular with regard to compliance with the law, articles of association, operational regulations and directives; 6. compiling the annual report {note: Revised by the Federal Assembly Drafting Committee (Art. 33 ParlPA; AS 1974 1051).} , preparing for the general meeting and implementing its resolutions; 7. {note: Amended by No I of the FA of 19 June 2020 (Company Law), in force since 1 Jan. 2023 ( AS 2020 4005; 2022 109; BBl 2017 399).} filing an application for a debt restructuring moratorium and notifying the court in the event that the company is overindebted ; 8. {note: Inserted by No I of the FA of 19 June 2020 (Company Law), in force since 1 Jan. 2023 ( AS 2020 4005; 2022 109; BBl 2017 399).} in the case of companies whose shares are listed on a stock exchange: preparing the remuneration report.
The board of directors may assign responsibility for preparing and implementing its resolutions or monitoring transactions to committees or individual members. It must ensure appropriate reporting to its members.
Der Verwaltungsrat hat folgende unübertragbare und unentziehbare Aufgaben: 1. die Oberleitung der Gesellschaft und die Erteilung der nötigen Weisungen; 2. die Festlegung der Organisation; 3. die Ausgestaltung des Rechnungswesens, der Finanzkontrolle sowie der Finanzplanung, sofern diese für die Führung der Gesellschaft notwendig ist; 4. die Ernennung und Abberufung der mit der Geschäftsführung und der Vertretung betrauten Personen; 5. die Oberaufsicht über die mit der Geschäftsführung betrauten Personen, namentlich im Hinblick auf die Befolgung der Gesetze, Statuten, Reglemente und Weisungen; 6. die Erstellung des Geschäftsberichtes {note: Berichtigt von der Redaktionskommission der BVers [Art. 33 GVG – AS 1974 1051].} sowie die Vorbereitung der Generalversammlung und die Ausführung ihrer Beschlüsse; 7. {note: Fassung gemäss Ziff. I des BG vom 19. Juni 2020 (Aktienrecht), in Kraft seit 1. Jan. 2023 ( AS 2020 4005; 2022 109; BBl 2017 399).} die Einreichung eines Gesuchs um Nachlassstundung und die Benachrichtigung des Gerichts im Falle der Überschuldung; 8. {note: Eingefügt durch Ziff. I des BG vom 19. Juni 2020 (Aktienrecht), in Kraft seit 1. Jan. 2023 ( AS 2020 4005; 2022 109; BBl 2017 399).} bei Gesellschaften, deren Aktien an einer Börse kotiert sind: die Erstellung des Vergütungsberichts.
Der Verwaltungsrat kann die Vorbereitung und die Ausführung seiner Beschlüsse oder die Überwachung von Geschäften Ausschüssen oder einzelnen Mitgliedern zuweisen. Er hat für eine angemessene Berichterstattung an seine Mitglieder zu sorgen.
Le conseil d’administration a les attributions intransmissibles et inaliénables suivantes: 1. exercer la haute direction de la société et établir les instructions nécessaires; 2. fixer l’organisation; 3. fixer les principes de la comptabilité et du contrôle financier ainsi que le plan financier pour autant que celui-ci soit nécessaire à la gestion de la société; 4. nommer et révoquer les personnes chargées de la gestion et de la représentation; 5. exercer la haute surveillance sur les personnes chargées de la gestion pour s’assurer notamment qu’elles observent la loi, les statuts, les règlements et les instructions données; 6. établir le rapport de gestion {note: Rectifié par la Commission de rédaction de l’Ass. féd. (art. 33 LREC; RO 1974 1051).} , préparer l’assemblée générale et exécuter ses décisions; 7. {note: Nouvelle teneur selon le ch. I de la LF du 19 juin 2020 (Droit de la société anonyme), en vigueur depuis le 1 er janv. 2023 ( RO 2020 4005; 2022 109; FF 2017 353).} déposer la demande de sursis concordataire et aviser le tribunal en cas de surendettement; 8. {note: Introduit par le ch. I de la LF du 19 juin 2020 (Droit de la société anonyme), en vigueur depuis le 1 er janv. 2023 ( RO 2020 4005; 2022 109; FF 2017 353).} lorsque les actions de la société sont cotées en bourse, établir le rapport de rémunération.
Le conseil d’administration peut répartir entre ses membres, pris individuellement ou groupés en comités, la charge de préparer et d’exécuter ses décisions ou de surveiller certaines affaires. Il veille à ce que ses membres soient convenablement informés.
Il consiglio d’amministrazione ha le attribuzioni intrasmissibili e inalienabili seguenti: {note: Nuovo testo giusta la cifra I n. 3 della LF del 16 dic. 2005 (Diritto della società a garanzia limitata; adeguamento del diritto della società anonima, della società cooperativa, del registro di commercio e delle ditte commerciali), in vigore dal 1° gen. 2008 ( RU 2007 4791; FF 2002 2841, 2004 3545).} 1. l’alta direzione della società e il potere di dare le istruzioni necessarie; 2. la definizione dell’organizzazione; 3. l’organizzazione della contabilità e del controllo finanziario, nonché l’allestimento del piano finanziario, per quanto necessario alla gestione della società ; 4. la nomina e la revoca delle persone incaricate della gestione e della rappresentanza; 5. l’alta vigilanza sulle persone incaricate della gestione, in particolare per quanto concerne l’osservanza della legge, dello statuto, dei regolamenti e delle istruzioni; 6. l’allestimento della relazione sulla gestione {note: Testo rettificato dalla Commissione di redazione dell’AF (art. 33 LRC – RU 1974 1051).} , la preparazione dell’assemblea generale e l’esecuzione delle sue deliberazioni; 7. {note: Nuovo testo giusta la cifra I della LF del 19 giu. 2020 (Diritto della società anonima), in vigore dal 1° gen. 2023 ( RU 2020 4005; 2022 109; FF 2017 325).} la presentazione di una domanda di moratoria concordataria e l’avviso al giudice in caso di eccedenza di debiti; 8. {note: Introdotto dalla cifra I della LF del 19 giu. 2020 (Diritto della società anonima), in vigore dal 1° gen. 2023 ( RU 2020 4005; 2022 109; FF 2017 325).} l’allestimento della relazione sulle retribuzioni, nelle società le cui azioni sono quotate in borsa.
Il consiglio d’amministrazione può attribuire la preparazione e l’esecuzione delle sue decisioni o la vigilanza su determinati affari a comitati di amministratori o a singoli amministratori. Provvede per un’adeguata informazione dei suoi membri.